15 noiembrie 2012

Armoniche cu sos de rosii

Am reunit in reteta aceasta ingrediente care imi plac foarte mult (si pastele preferate). Fara reguli, fara carti de bucate... m-am orientat doar dupa preferinte. Iata ce a rezultat:

INGREDIENTE (pentru 2 persoane):
  • 270 g paste armoniche (acest tip de paste sunt potrivite pentru sos deoarece datorita formei lor pasteaza sosul pe cea mai mare parte din suprafata)
  • 300 ml pasta de rosii
  • 4 catei mari de usturoi, nedecojiti (se taie doar varfurile acestora)
  • 1 lingurita cu busuioc uscat si maruntit
  • 15 ml ulei de masline extravirgin (eu am folosit ulei de masline extravirgin cu rozmarin si piper roz)
  • 60 g prosciutto crudo / jamon serrano feliat foarte subtire (eu am folosit serrano)
  • 30 g branza cheddar
  • 10 g unt
  • sare de mare fin macinata
  • amestec de piper alb verde negru
MOD DE PREPARARE:
  • Nu am copt usturoiul in folie de aluminiu asa cum se procedeaza in mod clasic, nici nu l-am stropit cu ulei, nu am adaugat sare si piper la suprafata sa ci pur si simplu l-am pus intr-o tava mica tapetata cu hartie de copt. Am copt in acest mod usturoiul timp de aproximativ 10 minute (in cuptorul incalzit in prealabil). Usturoiul trebuie copt pana se inmoaie si dobandeste o culoare galbuie.
  • Pastele se fierb in apa cu sare conform instructiunilor de pe ambalaj, cu mentiunea ca timpul de preparare trebuie sa fie putin mai scurt (prepararea termica a pastelor se va finaliza in cuptor).
  • Sunca se pune intr-o tigaie antiaderenta, incalzita, fara ulei, timp de 10 - 15 secunde, pana devine usor crocanta (este bine ca bucatile de sunca sa nu se atinga intre ele). Feliile de sunca astfel pregatite se taie bucatele lungi de aproximativ 5 cm.
  • Se pun intr-un blender cu vas mic pasta de rosii, usturoiul, busuiocul, uleiul de masline, sarea, amestecul de piper alb, verde si negru. Se mixeaza toate ingredientele.
  • O parte din sosul obtinut se pastreaza intr-un vas (aproximativ 100 ml). Restul sosului (aproximativ 200 ml) se pune intr-un bol. Se adauga sunca taiata bucatele, pastele fierte, strecurate si trecute in prealabil (rapid) sub jet de apa rece.
  • Se unge cu unt un vas termorezistent pentru cuptor.
  • Se pune amestceul obtinut in vas.
  • Se adauga sosul pastrat (100 ml).
  • Se adauga la suprafata branza cheddar rasa marunt pe razatoare si cateva frunze de busuioc maruntite.
  • Se pune compozitia in cuptorul incalzit timp de aproximativ 10 minute.

Va doresc zile frumoase alaturi de cei dragi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu