11 noiembrie 2012

Farfalle cu sos de ardei iute si usturoi

Sosul pentru paste se pregateste foarte repede si este gustos. Trebuie pregatit in acelasi timp cu pastele, pentru a putea fi servite imediat.

Reteta sosului am gasit-o in cartea Annei Sheasby ”Cartea sosurilor”. Timp de preparare: aproximativ 10 minute.

INGREDIENTE:
  • 200 g paste (eu am folosit farfalle)
  • 5 linguri cu ulei de masline
  • 1 ceapa mica
  • 4 catei de usturoi
  • 2 ardei iuti (cei pe care i-am folosit eu nu erau foarte iuti - cat sa ne fie pe plac sosul - pentru un gust ”mai putin intens” se indeparteaza in prealabil semintele ardeilor)
  • 200 ml suc de rosii cu pulpa
  • 3 linguri cu frunze de patrunjel maruntite sau frunze de busuioc maruntite (sau combinatia dintre ele)
  • sare de mare fin macinata
  • amestec de piper alb, verde, negru si boia
  • 50 g parmezan
MOD DE PREPARARE:
  • Ceapa, usturoiul si ardeiul iute se curata, se spala si se taie marunt. Eu am pastrat semintele ardeilor deoarece ardeii pe care i-am folosit nu erau foarte iuti.
  • Se pune in tigaie o lingura cu ulei de masline. Cand uleiul este incins se adauga ceapa, usturoiul, ardeii iuti si se calesc in ulei timp de aproximativ 5 minute.
  • Se adauga in tigaie uleiul ramas, amestecand usor cu o lingura din lemn.
  • Se adauga pasta de rosii (in locul ei se pot folosi 4 rosii in ulei, scurse in prealabil, uscate la soare apoi tocate). Se incinge compozitia amestecand continuu.
  • Se adauga verdeata tocata marunt. Se asezoneaza dupa gust cu sare, amestec de piper alb, verde negru si boia. Sosul se serveste fierbinte.
  • Se pregatesc pastele conform instructiunilor de pe ambalaj.
  • Sosul se adauga fierbinte peste paste.
  • Se presara inainte de servire peste pastele amestecate cu sos o cantitate generoasa de parmezan proaspat, ras fin pe razatoare.

Va doresc zile frumoase alaturi de cei dragi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu