5 mai 2012

Covrigei cu susan

Reteta acestor covrigei am gasit-o in cartea ”555 Retete culinare de la o generatie la alta” - Magda Ciubotaru, Mariana Ursu.

INGREDIENTE (pentru 62 covrigei):
  • 360 g faina 000 proaspat  cernuta si faina pentru infainat suprafata de lucru
  • 250 g unt topit (eu am topit untul in cuptorul cu microunde)
  • 3 oua
  • 25 g drojdie proaspata
  • 4 linguri cu lapte caldut
  • 1 cub de zahar (eu am pus o lingurita rasa cu zahar)
  • sare de mare fin macinata
MOD DE PREPARARE:
  • Drojdia se dizolva in laptele caldut impreuna cu zaharul.
  • Se separa albusurile de galbenusuri. Se presara putina sare la suprafata galbenusurilor si se pun la frigider.
  • Albusurile se bat spuma cu telul (autoarele retetei nu precizeaza nici o alta informatie despre albusurile batute - eu am batut albusurile pana ”ceva vreme inainte de a obtine varfurile moi”).
  • Se framanta aluatul din urmatoarele ingrediente: unt, albusuri, faina, sare (dupa preferinta), zaharul si drojdia dizolvate in prealabil in lapte (eu am framantat aluatul aproximativ 7 minute).
  • Se lasa aluatul acoperit, la dospit, in loc cald, timp de 30 de minute.
  • Se infaineaza suprafata de lucru. Se intinde cu sucitorul o foaie de aluat din care se decupeaza ulterior covrigeii cu ajutorul unei forme speciale.
  • Se tapeteaza tava cuptorului cu hartie pentru copt. Se aseaza covrigii in tava.
  • Se incalzeste cuptorul la 200 grade C.
  • Se pensuleaza suprafata covrigilor cu galbenus de ou, folosind o pensula pentru patiserie. Se presara la suprafata seminte de susan sau sare grunjoasa.
  • Covrigeii se coc in cuptorul incalzit, pe nivelul intermediar al acestuia, la foc moderat, pana dobandesc la suprafata o culoare frumoasa aurie.
  • Covrigeii se lasa sa se raceasca pe un gratar.

VA DORESC ZILE FRUMOASE ALATURI DE CEI DRAGI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu