4 iunie 2012

Cornuri cu cascaval

Reteta aceasta am gasit-o in cartea ”555 Retete culinare de la o generatie la alta” - Magda Ciubotaru, Mariana Ursu.

Se intampla uneori sa incep sa framant si... ”sa am nevoie de ingrediente suplimentare”. Asa s-a intamplat in cazul acestei retete. Am incercat sa o pregatesc de doua ori sperand ca exista o oarecare greseala care mi se datoreaza. De fiecare data insa am ajuns la aceeasi concluzie: trebuie sa adaug aproximativ 100 ml lapte in plus fata de cantitatea specificata de autoare in dreptul ingredientelor (20 ml ?!). 

Pentru ca am modelat cornuletele ceva mai mari, am redenumit reteta in ”Cornuri cu cascaval”.


INGREDIENTE:
  • 500 g faina 000 proaspat cernuta si faina pentru infainat suprafata de lucru
  • 200 g unt (eu am topit in prealabil untul in cuptorul cu microunde)
  • 2 galbenusuri pentru aluat si 1 galbenus pentru pensularea cornuletelor (reteta publicata in cartea de care aminteam mai sus nu mentioneaza acest timp de lucru)
  • 20 g drojdie proaspata
  • 120 ml lapte caldut (in reteta publicata in carte este mentionat 20 ml lapte). Pentru a obtine insa un ”aluat potrivit” eu am adaugat 120 ml lapte (100 ml lapte in plus fata de ingredientele retetei).
  • sare de mare fin macinata
  • 3 linguri cu cascaval ras
MOD DE PREPARARE:
  • Se framanta aluatul din urmatoarele ingrediente: unt, galbenusuri, 20 ml lapte (adaugati initial doar 20 ml lapte, asa cum mentioneaza autoarele in reteta publicata in carte), putina sare, faina, drojdia dizolvata in putin lapte (din cantitatea totala de lapte). La prima incercare de a framanta aluatul veti constata ca cei 20 ml lapte recomandati de autoarele retetei sunt insuficienti. Sfatul meu este sa adaugati lapte treptat in timpul framantarii aluatului, pana la obtinerea unui aluat de consistenta potrivita (pentru a obtine acest aluat eu am adaugat in plus 100 ml lapte fata de cantitatea mentionata in reteta). Se modeleaza aluatul obtinut sub forma unei sfere.
  • Desi in reteta cartii nu este mentionat acest timp de lucru, eu am lasat aluatul sa dospeasca intr-un vas acoperit, la loc cald, ferit de curenti de aer timp de 1 ora. In acest timp aluatul isi dubleaza volumul.
  • Sfera de aluat dospit se pune pe suprafata de lucru infainata in prealabil.
  • Se intinde aluatul cu sucitorul astfel incat grosimea acestuia sa fie de aproximativ 0,7 mm - 1cm.
  • Se taie forme triunghiulare de aluat (dimensiunea lor depinde de cea a cornurilor pe care doriti sa le obtineti). Ele se ruleaza ulterior cu degetele (incepand de la baza spre varf). Se obtin astfel cornuri care se indoaie (optional) la capete.
  • Se incalzeste cuptoul la 200 grade C.
  • Se tapeteaza tava cuptorului cu hartie pentru copt.
  • Se aseaza cu grija cornurile in tava, la distanta unele de altele.
  • Desi in reteta cartii nu este mentionat, eu am pensulat suprafata cornurilor cu galbenus de ou, folosind o pensula pentru patiserie.
  • Se presara la suprafata cornurilor cascaval ras.
  • Se coc pe nivelul intermediar al cuptorului, la foc moderat timp de 20 - 25 de minute, pana dobandesc la suprafata o culoare frumoasa, aurie.
  • Se scot din cuptor si se lasa sa se raceasca putin acoperite cu un prosop pentru bucatarie.
  • Prima data cand am pregatit aceste cornuri am presarat la suprafata lor seminte de susan.

VA DORESC ZILE FRUMOASE ALATURI DE CEI DRAGI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu