14 februarie 2013

Oua coapte in cartofi

Aceasta reteta apartine Principesei Margareta a Romaniei si este publicata in cartea de bucate a acesteia.

INGREDIENTE:
  • 4 cartofi mari
  • 50 g unt sau o lingurita cu ulei din floarea soarelui
  • 50 g Emmentaler sau parmezan ras marunt pe razatoare (eu am folosit Emmentaler)
  • 4 oua mici
  • 2 lingurite cu arpagic taiat marunt
  • sare de mare fin macinata
  • piper macinat (eu am folosit piper alb)
MOD DE PREPARARE:
  • Se incalzeste cuptorul la 200 grade C.
  • Cartofii se curata, se spala si se sterg apoi cu un prosop absorbant din hartie. Se pensuleaza suprafata cartofilor cu putin unt sau ulei din floarea soarelui. Cartofii astfel pregatiti se pun intr-o tava si se coc in cuptor, pe nivelul intermediar al acestuia, timp de 60 - 75 minute (verificati daca sunt bine preparati termic cu ajutorul unei furculite). Cartofii copti se lasa putin sa se raceasca.
  • Se taie 1/3 superioara a fiecarui cartof in parte si se pastreaza ”capacelul” obtinut. Se scoate miezul cartofului cu ajutorul unei lingurite, astfel incat pana la margine sa ramana mai putin de 1 cm. 
  • Miezul cartofilor se pune intr-un bol (urmeaza sa fie folosit intr-un timp de lucru ulterior pentru pregatirea umpluturii). Se adauga in bol untul ramas, branza rasa marunt pe razatoare, sare si piper dupa preferinta si se amesteca toate ingredientele cu ajutorul unei linguri din lemn. 
  • Se aseaza in cartofii pregatiti anterior o parte din amestecul obtinut (pe margini) avand grija sa ramana un spatiu suficient de mare pentru a permite ulterior asezarea oului.
  • Se aseaza cate un ou in mijlocul fiecarui cartof. Se condimenteaza cartofii dupa preferinta (eu am adaugat marar maruntit).
  • Cartofii astfel pregatit se pun in cuptor timp de aproximativ 8 - 10 minute, pana ouale vor fi bine pregatite termic (ouale trebuie sa fie coapte insa moi).
  • Se presara optional arpagicul taiat marunt, inainte de servire (eu nu am avut arpagic si am decorat supratafa cu marar maruntit). Optional se poate adauga ”capacelul” cartofilor (obtinut intr-un timp de lucru precedent).

VA DORESC ZILE FRUMOASE ALATURI DE CEI DRAGI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu