31 ianuarie 2013

Farl

Farl este o paine ce apartine bucatariei britanice. Este una din painile mele preferate (atat din punct de vedere al aspectului cat si al consistentei). 

Sursa reteta: Paul Hollywood - ”100 Great Breads”.

INGREDIENTE:
  • 500 g faina alba proaspat cernuta si suplimentar, faina pentru infainarea suprafetei de lucru
  • 13 g sare de mare fin macinata
  • 60 g unt la temperatura camerei (moale insa nu topit) taiat bucatele
  • 8,4 g drojdie uscata
  • 300 ml apa calduta
MOD DE PREPARARE:
  • Faina, sarea, untul si drojdia se pun intr-un bol cu diametru mare astfel incat sarea sa fie asezata la distanta fata de drojdie (sarea inactiveaza drojdia). 
  • Se adauga apa treptat si se amesteca toate ingredientele cu mainile, timp de aproximativ 4 minute, pana cand intreaga cantitate de faina de pe peretii vasului a fost incorporata in aluat. 
  • Se pune aluatul obtinut pe suprafata de lucru usor infainata si se framanta timp de 5 minute.
  • Aluatul framantat se pune din nou in bol si se lasa sa dospeasca acoperit, intr-o incapere calduta, ferit de curent timp de 1 ora (eu obisnuiesc sa las aluatul pe suprafata de lucru, sa il acopar cu bolul si sa il las astfel sa dospeasca timp de 1 ora).
  • Se pune aluatul pe suprafata de lucru putin infainata in prealabil si se modeleaza cu palmele astfel incat sa dobandeasca o forma rotunda.
  • Se tapeteaza o tava mare cu hartie pentru copt / folie antiaderenta pentru copt.
  • Se pune aluatul in tava pregatita, se acopera cu un prosop pentru bucatarie sau cu un vas (eu il acopar cu acelasi bol) si se lasa sa creasca in tava timp de 1 ora.
  • Se incalzeste cuptorul la 220 grade C.
  • Se presara putina faina pe suprafata aluatului.
  • Se taie suprafata aluatului realizand 9 linii divergente.
  • Se coace aluatul in cuptorul preincalzit timp de 30 de minute.
  • Se lasa painea coapta sa se raceasca pe un gratar.

Va doresc zile frumoase alaturi de cei dragi!

4 comentarii:

  1. Superba ti-a iesit painica!

    Dani

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Painica aceasta este una dintre painile mele preferate (atat din punct de vedere al consistentei cat si al formei). Iti multumesc Dani!

      Ștergere
  2. Cred ca este cea mai frumoasa paine pe care am vazut-o. Poate incerc si eu dar nu sper ca va fi asa ca a ta. Eu ti-am urmarit blogul chiar daca nu am scris pana azi. Succes in continuare Antonia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doina, iti multumesc, ma onoreaza cuvintele tale. Ma bucur sa stiu ca ma vizitezi :-)

      Ștergere