29 noiembrie 2012

Named Bread

Intr-o zi un bun prieten al lui Paul Hollywood l-a rugat sa pregateasca din aluat de paine literele ce ii compun numele. Cererea prietenului nu s-a incheiat aici... (ca si cand nu ar fi fost destul de laborioasa modelarea literelor... :-) El a dorit ca aceste litere realizate din aluat sa dureze ani de zile... (personal, pana acum, nu m-am gandit ca lucrul acesta este posibil). La rugamintea prietenului sau, P.H. a realizat o combinatie menita sa dureze... Daca doriti sa realizati din aluat de paine, litere, flori, etc (o mica amintire pentru cei dragi), iata propunerea lui P.H. si nu in ultimul rand precizarea acestuia, ”these baked letters are not for eating, but for display only”. 

In cele ce urmeaza am sa scriu reteta originala (asa cum am gasit-o in cartea lui Paul Hollywood - ”100 Great Breads”) apoi in a doua parte am sa scriu modificarile pe care le-am adus ingredientelor necesare pentru ca ele sa poata fi consumate (timpii de lucru sunt aceeasi in ambele cazuri - mai putin modelarea din aluat a literelor / a chiflelor). Este un proiect frumos pe care il puteti realiza impreuna cu cei mici.

INGREDIENTE (pentru reteta originala ”Named Bread” prezentata de Paul Hollywood in cartea sa):
  • 500 g faina alba 000 proaspat cernuta si in plus faina pentru infainarea suprafetei de lucru
  • 35,5 g sare de mare fin macinata (nu incercati sa adaugati atat de multa sare intr-o paine pe care urmeaza sa o consumati - este mult prea mult)
  • 14 g drojdie uscata (cantitatea este de asemenea mult prea mare pentru o paine destinata consumului)
  • 30 ml ulei de masline
  • 310 ml apa
  • 1 ou
MOD DE PREPARARE:
  • Se pun intr-un bol toate ingredientele (cu exceptia oului). Se amesteca ingredientele cu mainile pana se formeaza o masa de aluat.
  • Aluatul se aseaza pe suprafata de lucru usor infainata si se framanta timp de 6 minute.
  • Se lasa aluatul la dospit timp de 1 ora, intr-un loc cald, ferit de curent de aer.
  • Se imparte aluatul corespunzator numarului de litere / formelor ce urmeaza a fi modelate. Se modeleaza literele / floricelele cu mana sau se intinde aluatul usor cu palmele si se decupeaza literele dorite cu ajutorul unor forme. 
  • Formele de aluat obtinute se aseaza intr-o tava tapetata in prealabil cu hartie pentru copt. 
  • Se lasa aluatul la dospit in tava timp de 1 ora acoperit cu un prosop pentru bucatarie, la cald, ferit de curenti de aer.
  • Se incalzeste cuptorul la 220 grade C.
  • Se pensuleaza suprafata aluatului cu ou batut.
  • Formele modelate din aluat se coc timp de aproximativ 30 - 40 de minute sau pana dobandesc o culoare maronie intensa, apoi se lasa la racit pe un gratar.
  • A doua zi, se pensuleaza florile / literele, etc cu lac pentru lemn (in acest mod ele se vor pastra multi ani).

Mi-a placut ideea literelor din aluat asa incat data urmatoare, o parte a aluatului pe care l-am pregatit l-am dedicat-o catorva litere (ca sa nu spun ca nu am incercat). Din restul aluatului, am modelat sase chifle de marime medie, pe care le-am copt ulterior, dupa ce am copt literele din aluat. Iata cum am modificat reteta lui P.H. astfel incat sa devina un aluat numai bun pentru chifle:

INGREDIENTE:
  • 500 g faina alba 000 proaspat cernuta si in plus faina pentru infainarea suprafetei de lucru
  • 12 g sare de mare fin macinata
  • 7 g drojdie uscata
  • 30 ml ulei de masline
  • 325 ml apa
  • 1 ou
  • 1 lingurita cu seminte de in macinate
Este posibil sa aveti nevoie suplimentara de apa si / sau faina pentru framantarea aluatului.

MOD DE PREPARARE:
  • Se pun intr-un bol cu diametru mare toate ingredientele (cu exceptia oului si a apei) - sarea se aseaza la distanta de drojdie (sarea inactiveaza drojdia). Se adauga treptat apa si se amesteca ingredientele cu mainile pana se formeaza o masa de aluat si intreaga cantitate de faina a fost incorporata.
  • Aluatul se aseaza pe suprafata de lucru usor infainata si se framanta cu mainile timp de 6 minute.
  • Se lasa aluatul framantat la dospit timp de 1 ora, intr-un loc cald, ferit de curent de aer.
  • Se imparte aluatul corespunzator numarului de litere ce urmeaza a fi modelate (eu am taiat o mica parte de aluat pentru cele zece litere pe care le-am decupat iar din restul aluatului am modelat sase chifle de marime medie). 
  • Din partea mica de aluat (destinata modelarii literelor) se modeleaza cu mana literele dorite sau se intinde aluatul usor cu palmele pe suprafata de lucru, se infaineaza putin si se decupeaza literele dorite cu ajutorul unor forme (ultima varianta mi s-a parut mai rapida si mai usoara). Intre timp restul aluatului ramane acoperit cu un bol (din aceasta a doua parte de aluat am modelat ulterior sase chifle de marime medie).
  • Se tapeteaza o tava mare cu hartie pentru copt.
  • Literele decupate din aluat se aseaza pe tava tapetata in prealabil cu hartie pentru copt (literele modelate din aluat nu se deformeaza atunci cand sunt ridicate de pe suprafata de lucru daca folositi o rascheta de aluat).
  • Se lasa aluatul la dospit in tava timp de 1 ora, acoperit cu un prosop pentru bucatarie, la cald, ferit de curent de aer.
  • Se incalzeste cuptorul la 220 grade C.
  • Se pensuleaza suprafata aluatului cu ou batut. In plus, se adauga pe chiflele pesulate cu ou, seminte de in macinate.
  • Literele modelate din aluat se coc timp de aproximativ 15 de minute iar chiflele timp de aproximativ 20  - 25 de minute, pana dobandesc o frumoasa culoare aurie.
  • Se lasa painea coapta sa se raceasca pe un gratar.

Va doresc zile frumoase alaturi de cei dragi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu