23 septembrie 2012

Palmieri cu masline si migdale

Numele retetei (”palmieri” sau ”urechi de elefant”) provine de la modul de impaturire a aluatului. In functie de imaginatie... rezultatul obtinut seamana cu palmierii sau cu urechea unui elefant. Pentru ca nu ma simt in masura sa am o parere (intre cele doua variante :-) am ales sa raman ”mai aproape” de titlul retetei publicate in cartea Annei Wilson.

Sursa reteta: ”Die besten Rezepte fur die Schnelle Kuche” - Anne Wilson (reteta se numeste ”Oliven - Mandel Palmherzen”).


INGREDIENTE:
  • 75 g masline negre fara samburi, taiate bucatele
  • 95 g migdale macinate (eu am folosit fulgi de migdale pe care le-am pus ca atare in vasul robotului de bucatarie)
  • 25 g grana padano / parmezan ras
  • 2 linguri cu frunze de patrunjel maruntite (eu am folosit frunze de patrunjel proaspete pe care le-am pus ca atare in robotul de bucatarie, aproximand astfel cantitatea necesara - am adaugat chiar putin mai mult patrunjel decat era mentionat in carte)
  • 60 ml ulei de masline extravirgin
  • 1/4 lingurita cu sare (este posibil sa aveti nevoie de mai multa sare, in functie de maslinele pe care le folositi)
  • 1/2 lingurita cu piper negru proaspat macinat
  • 2 lingurite cu seminte de mustar
  • aluat foietaj gata pregatit (aluatul pe care l-am folosit a avut forma unui dreptunghi cu laturile 37 x 28 cm)
  • 60 ml lapte
MOD DE PREPARARE:
  • Se pun in vasul robotului de bucatarie maslinele taiate bucatele, migdalele, parmezanul / grana padano, frunzele de patrunjel, uleiul de masline, sarea, piperul si bobitele de mustar. Se mixeaza foarte bine toate ingredientele pana se obtine o pasta.
  • Se intinde foaia de aluat pe suprafata de lucru infainata in prealabil cu latura cea mai mica spre dumneavoastra.
  • Se intinde compozitia pregatita anterior cu o spatula pe suprafata aluatului.
  • Se imparte imaginar aluatul in doua jumatati (se marcheaza imaginar jumatatea laturii lungi a dreptunghiului de aluat, pe ambele parti). Partea aluatului asezata spre dumneavoastra se impatura pana la jumatate (pana la locul marcat imaginar). Se procedeaza identic cu cealalta parte de aluat (astfel incat latura mica a dreptunghiului de aluat situata distal sa ajunga langa cea opusa, pliata anterior). Se pensuleaza cu lapte suprafata aluatului. Se pliaza din nou foaia de aluat astfel incat cele doua laturi (situate proximal si distal de dumneavoastra) sa se intalneasca in acelasi loc. Se pensuleaza cu lapte suprafata aluatului. Din aluatul astfel pregatit se taie bucati cu grosimea de aproximativ 1,5 cm. Extremitatile fiecarei bucati de aluat in parte se ridica putin, obtinand astfel forma literei ”V”.
  • Se incalzeste cuptorul la 180 grade C.
  • Se tapeteaza o tava mare cu hartie pentru copt.
  • Se aseaza bucatile de aluat in tava la distanta unele de altele. Se coc in cuptor aproximativ 15 - 20 de minute pana dobandesc o culoare frumoasa aurie. ”Transmisiune directa” din cuptor:
  • Se lasa sa se raceasca in tava. Se servesc caldute sau la temperatura camerei.

VA DORESC ZILE FRUMOASE ALATURI DE CEI DRAGI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu