4 octombrie 2012

Crusty Cob

Reteta acestei paini este foarte veche (conform precizarilor autorului cartii, reteta originala dateaza din timpuri medievale). Are intr-adevar ”ceva aparte” painea aceasta... si nu numai ea... (toate painile sunt frumoase). Iubesc painea, cred ca este binecuvantata si sfanta.

Sursa reteta: ”100 Great Breads - Paul Hollywood” - (”Crusty Cob”).

INGREDIENTE:
  • 500 g faina alba 000 proaspat cernuta (aveti nevoie in plus de putina faina necesara pentru infainarea suprafetei de lucru). P.H. recomanda aproximativ 4 cani cu faina, nu foarte pline, conform masurilor din U.S. si suplimentar faina pentru infainare - eu am folosit in total 500 g faina pentru framantarea aluatului efectiv, la care s-a adaugat faina necesara infainarii suprafetei de lucru si cea adaugata la suprafata aluatului inainte de a fi pus in cuptor).
  • 6 g sare de mare fin macinata
  • 30 g drojdie proaspata sau echivalentul: 8,5 g drojdie uscata (eu am folosit drojdie uscata)
  • 38 g unt de calitate superioara, aflat la temperatura camerei - moale insa nu topit, taiat bucatele
  • 295 ml apa (P.H. recomanda in reteta originala 1 si 1/4 cana cu apa - conform masurilor din U.S. - eu am folosit in total 295 ml apa)
  • ulei pentru pregatirea tavii de copt / folie antiaderenta pentru copt
Este posibil ca pe parcursul framantarii sa aveti nevoie de putina faina si / sau apa in plus fata de catitatile pe care le-am mentionat mai sus.

MOD DE PREPARARE:
  • Faina, sarea, drojdia si untul se pun intr-un bol cu diametru mare astfel incat sarea sa fie asezata la distanta de drojdie (sarea inactiveaza drojdia).
  • Se amesteca toate aceste ingrediente cu mana.
  • Se adauga apa treptat. Se framanta cu mainile timp de 2 minute. In scurt timp se formeaza un aluat moale, usor de modelat, lipicios.
  • Se aseaza aluatul obtinut pe suprafata de lucru usor infainata in prealabil. Se framanta aluatul timp de 5 minute. Daca credeti ca este necesar puteti sa mai adaugati faina sau apa in plus, in functie de consistenta aluatului obtinut (eu ma feresc in general de infainarea suplimentara deoarece o cantitate de faina prea mare poate influenta in mod negativ cresterea painii). Evit de asemenea o framatare excesiva a aluatului deoarece ea poate avea aceleasi consecinte.
  • Se modeleaza aluatul cu palmele astfel incat sa dobandeasca forma unei sfere.
  • Se acopera aluatul cu un prosop pentru bucatarie sau cu un bol cu diametru mare. Se lasa aluatul sa creasca la loc caldut timp de 2 ore.
  • In acest timp aluatul creste (am facut aceasta fotografie dupa mai putin de o ora)...
  • Se unge cu ulei o tava mare (eu am preferat folosirea foliei antiaderente pentru copt).
  • Se pune aluatul pe suprafata de lucru infainata in prealabil si se modeleaza cu palmele astfel incat sa dobandeasca o forma rotunda.
  • Se pune aluatul in tava pregatita anterior, se acopera cu un prosop pentru bucatarie sau cu un vas si se lasa sa creasca in tava timp de 30 min - 1 ora.
  • Se incalzeste cuptorul la 220 grade C.
  • Se cresteaza suprafata aluatului dupa preferinta si se presara putina faina.
  • Painea se coace timp de aproximativ 30 de minute.
  • Painea coapta se lasa sa se raceasca pe un gratar.
  • Una dintre primele felii taiate...

Va doresc zile frumoase alaturi de cei dragi, sa aveti paine calda si vorbe bune!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu