25 martie 2012

Basboosa

Preparatele bucatariei libaneze se caracterizeaza in general prin simplitate, ingrediente putine (si simple), combinatii de condimente si plante aromatice rafinate, gust desavarsit. 

Reteta pentru Basboosa am gasit-o in volumul 17 al colectiei ”Delicii in bucatarie - Retete traditionale din Africa si Orientul Mijlociu”.

INGREDIENTE (pentru 8 portii):
  • 500 g gris
  • 3 linguri cu unt topit (eu am topit untul in cuptorul cu microunde) si unt pentru tapetarea vasului termorezistent
  • 300 g zahar
  • 250 g iaurt
  • 50 g migdale decojite si maruntite
  • 8 migdale cu coaja
  • 1/2 lingurita cu drojdie uscata
Pentru siropul de lamaie:
  • 100 ml apa
  • zeama proaspat stoarsa a unei lamai mari
  • 100 g zahar (eu am folosit zahar brun)
MOD DE PREPAPARE:
  • Se amesteca in bolul mixerului iaurtul si zaharul. Se adauga treptat (in 3 - 4 etape) grisul si se mixeaza compozitia pana la obtinerea unui amestec omogen.
  • Se adauga untul topit si apoi drojdia, mixand compozitia pana la obtinerea unui amestec omogen.
  • Se incorporeaza in compozitie migdalele maruntite.
  • Amestecul obtinut se pune intr-un vas termorezistent de forma dreptunghiulara tapetat cu unt.
  • Compozitia se portioneaza cu ajutorul unei spatule din plastic pentru bucatarie (eu am obtinut dupa portionare 8 portii) si se lasa se se odihneasca timp de 4 ore la temperatura camerei (am acoperit vasul cu un prosop pentru bucatarie)
  • Se incinge cuptorul la 180 grade C. Basboosa se coace timp de aproximativ 30 de minute, pe nivelul intermediar al cuptorului, la foc moderat.
  • Se scoate tava din cuptor, se taie compozitia pe urmele portionarii initiale si se aseaza cate o migdala (cu coaja) pe fiecare portie. Se pune din nou preparatul in cuptor pana cand dobandeste la suprafata o crusta frumoasa, aurie.
  • Se scoate preparatul din cuptor si se lasa sa se raceasca.
  • Se serveste cu sirop de lamaie, adaugat inainte de servire.
Pentru siropul de lamaie: 
  • Se pune apa intr-un vas. Se dizolva zaharul in apa.
  • Se fierbe la foc mic, timp de 3 minute. 
  • Se incorporeaza zeama de lamaie. 
  • Se ia vasul de pe foc. Se lasa siropul obtinut sa se raceasca. 
    VA DORESC ZILE FRUMOASE ALATURI DE CEI DRAGI!

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu